Legislativa Evropské unie rozeznává vozidla kategorie L6e a kategorie L7e, které si občas řada lidí plete. V prvním případě (zmíněné těžké čtyřkolky) jde o vozidla, kterým je povolena jízda po všech silnicích. V případě druhé kategorie označované jako lehké čtyřkolky ji určitá omezení platí. Jejich rychlost bývá omezena na 45 km/h a mohou se pohybovat jen v některých oblastech. K jejich řízení pak není potřeba řidičský průkaz a nelze je považovat za plnohodnotné vozidlo.
Mezi nejznámější výrobce těchto vozů patří společnosti jako Microlino, City Transformer nebo Circle Mobility. A právě tyto společnosti plánují vytvořit koalici pojmenovanou Microcars Coalition. Jejím cílem bude propagace mikroaut na všech frontách.
Výhody mikroaut
Plánovaná koalice chce zdůrazňovat veškeré výhody aut tohoto typu, které jsou spojeny s ekologickým provozem, energetickou efektivitou a bezpečností pro chodce a cyklisty, se kterými sdílí řidiči městský prostor.
Cílem koalice je mimo jiné vyjednávat s vedením měst o výhodách pro majitele mikroaut, rezervovaných parkovacích místech apod. Nutno podotknout, že většině argumentů, které chtějí členové koalice při propagaci využívat, dávají za pravdu i odborné studie.
V současné době přepravuje až 80 procent aut v městském provozu jednu jedinou osobu. Současně platí, že plná polovina celé plochy měst je dnes pokryta silnicemi a parkovišti. V Evropě snad neexistuje město, které by nepřemýšlelo o tom, jak počet aut ve svých vnitřních oblastech omezit.
Silně je propagována cyklistika, nebo veřejná doprava. Přesvědčování lidí k tomu, aby začali jeden z těchto způsobů dopravy využívat, ale naráží na své limity. Určitá část lidí (podle průzkumů asi 30 procent) zkrátka není ochotna přijít o soukromí a pohodlí, které jim dává osobní auto. Právě mikroauta by mohla v tomto ohledu pomoci.
Mikroauta jsou navíc těsně propojena s elektromobilitou, neboť tento způsob pohonu je pro ně ideální i díky tomu, že jsou levnější a efektivnější než standardní elektromobily.
Segment mikroaut sledují i velcí hráči
O tom, že má segment mikroaut před sebou období růstu, jsou přesvědčeni i velcí hráči. Analýzy ukazují, že v roce 2030 bude mít tato část trhu hodnotu asi 100 miliard dolarů. Automobilky jako Citroen, Opel nebo Fiat právě proto chtějí být aktivní a prodávat více aut tohoto typu.
Segment mikroaut nicméně roste na úkor aut označovaných jako miniauta, o která již zdá se nemá nikdo příliš zájem.