Rubicon Trail
Pod názvem Rubicon Trail se skrývá asi 35 km dlouhá offroadová trasa v oblasti amerického pohoří Sierra Nevada. Je považována za jednu z nejnáročnějších offroadových tras a pouze auta, která jí dokážou zdolat mohou být považována za skutečně kvalitní terénní auta.
Na začátku srpna letošního roku se do této vybrané společnosti dostalo i elektrické SUV Rivian R1S. Nestalo se sice prvním elektromobilem, který to dokázal, již nikdo tomuto vozu ale neodpáře, že dokázal tuto extrémní trasu projet jako první sériově vyráběný elektromobil.
Jízda, která vešla do historie
Rivian R1S má pohon všech čtyř kol, o každé kolo se stará jeden elektromotor. Použity byly standardní 34 palcové pneumatiky a jediné úpravy, které byly na voze provedeny se týkaly přidání tažného oka a kovové ochrany prahů. Doprovod autu poskytovaly dva prototypy Rivian R1T a jeden klasický Jeep Wrangler. Za volantem vozu seděl nový testovací jezdec automobilky Rivian.
K dispozici měl řidič baterii nabitou na 80 % z původních 135 kWh. Úsek, který vozidlo zdolalo, měří asi dvacet kilometrů a obsahoval většinu z ikonických překážek trasy. Na konci tohoto úseku bývalo Rivianu asi 10 % baterie. Na trase musel v několika případech využít naviják, což je však běžná záležitost u naprosté většiny vozů, které se vydají na trať.
Na konci trasy mělo auto jen několik škrábanců, nikde po cestě nebylo nutné měnit pneumatiku a k nejbližší nabíječce dorazilo auto vlastními silami. Hlavním smyslem této akce bylo samozřejmě ukázat, že pojem elektrické SUV není jen umělé spojení, které má vyhovět módním trendům, ale jde o života schopný koncept, který si dokáže poradit se stejnými nástrahami a náročnými trasami jako auta se spalovacími motory.
Nevýhodou je samozřejmě kapacita baterie, která vystačila na projetí trasy, o mnoho více energie v ní již ale nezbývalo. Přesto Rivian R1S sklidil za svůj výkon velké uznání a opět posunul možnosti elektromobilů o kousek dál.