Městské SUV Alfa Romeo s názvem Milano se musí přejmenovat na Junior poté, co se ukázalo, že původní název by mohl být porušovat zákon domovské Itálie. Oznámil to tamní ministr průmyslu Adolfo Urso, který uvedl, že hlavním problémem je to, že automobilka vyrábí model v zahraničí, konkrétně v Polsku.
Italská legislativa zavedená v roce 2003 stanovuje, že výrobky s italsky znějícími názvy musí být vyráběny na území státu. Podobná pravidla například platí i pro šumivé víno z francouzské oblasti Champagne, které jediné může být označováno jako pravé šampaňské.
Výrobce považuje celou věc za zbytečnou, vítá ale reklamu zdarma
Automobilka Alfa Romeo se tak v reakci na vyjádření italské vlády rozhodla nové SUV přejmenovat. Uchýlila se k označení Junior, který výrobce používal u modelů z 60. let minulého století. Přesto si však neodpustila určité popíchnutí do italské legislativy, když uvedla, že název podle ní splňuje všechny zákonné požadavky, a že by vláda měla řešit mnohem důležitější otázky než název nového automobilu. V duchu podpory vzájemného porozumění se však společnost rozhodla požadavku vyhovět, a zároveň úřadům poděkovala za bezplatnou propagaci značky, kterou tato debata bezpochyby přinesla.
V podobném duchu se neslo i vyjádření generálního ředitele společnosti Alfa Romeo Jeana-Phillipa Imparata: „Rozhodli jsme se změnit název, i když víme, že to není nutné, protože chceme zachovat pozitivní emoce, které naše výrobky vždy vyvolávaly, a vyhnout se jakýmkoli kontroverzím. Volba názvu Alfa Romeo Junior je naprosto přirozená, protože je silně spjat s historií značky a od počátku patří k oblíbeným vozům nás i veřejnosti.“
Jméno Milano podle všeho nosí smůlu
Zástupci společnosti Alfa Romeo uvedli, že název Milano měl odkazovat na město, ve kterém byla firma v roce 1910 založena. Problém ovšem spočíval v tom, že si pro jméno zvolila první vůz značky vyráběný v zahraničí. Není to však poprvé, co Alfa Romeo usilovala o použití jména Milano. V minulosti to zkoušela u severoamerických verzích sedanu 75 z 80. let. I tehdy se jí ale rozhodnutí vymstilo. Později měl toto jméno nést hatchback Guiletta z roku 2010, nakonec byl ale narychlo přejmenován. Tentokrát však změna jména přichází až po oznámení nového vozu, a vyvolala tak poprask v médiích po celém světě. Celý incident tak možná bude mít ještě dohru na mezinárodní úrovni.