Evropští výrobci automobilů se snaží vyvíjet dostupnější elektrická vozidla, která jsou prozatím stále dražší než vozidla se spalovacím motorem. Dostupnost elektrických vozidel, společně s nedostatečnou dobíjecí infrastrukturou se stal výraznou překážkou pro širší masové rozšíření elektromobilů.
Poté co společnost Stellantis zveřejnila své výsledky z minulého roku, řekl novinářům generální ředitel Carlos Tavares: „Kdybych byl krátkodobě zaměřený, mohl bych okamžitě zvýšit své prodeje elektrických vozidel jednoduše tím, že bych nechal marže klesnout“.
Díky příchodu levnějších čínských elektromobilů na evropský trh se zvyšuje tlak na evropské automobilky, které budou muset přijít s dostupnějšími modely svých elektromobilů.
Generální ředitel Renaultu, Luca de Meo, řekl analytikům, při otázce na cenu a ziskovost elektromobilů: "Samozřejmě, každý se snaží snížit náklady na elektromobily".
Po zveřejnění výsledků Renaultu za rok 2023 uvedl Luca De Meo, že snižování cen bude jednodušší u menších vozidel, u kterých je možné zmenšit akumulátor, který stále tvoří asi 40 % ceny elektromobilu.
Generální ředitel společnosti Stellantis, Carlos Tavare: „Naším posláním je snižovat náklady tak rychle, jak je to nutné, abychom snížili dodatečné náklady na elektrifikaci a prodávali elektromobily za stejnou cenu jako auta se spalovacím motorem, protože Číňané vědí, jak na to“.